På måndag får vi en elev från Bibelskola Livskraft som kommer till oss och gör sin praktik. Hon heter Johanna Kristiansson och hon kommer vara här i Opalkyrkan vecka 15-17. Hon kommer att vara med på alla barn- och ungdomsverksamheter i kyrkan och hänga med Lina och Torbjörn på Vättnedalsskolan. Hon kommer även att vara med på tisdagsbönen och på gudstjänsten. Så henne får vi ta hand om lite extra!

Johanna har här skrivit en hälsning till oss i Opalkyrkan och där hon även berättar lite om sig själv.

Hej!

Jag heter Johanna Kristiansson, är 19 år och går just nu på Bibelskola Livskraft utanför Aneby som ligger ca 45 min utanför Jönköping. Jag kommer från Kinnarp, ett litet samhälle där jag bor med min mamma, pappa och min lilla syster. Jag är en tjej som älskar sång, musik, dans och Jesus, så klart! En standard hemma hos mig när jag var liten var att man ofta fick komma och kolla på systrarna Kristianssons föreställningar med dans och musik. Jag och Lina, er ungdomsledare, har växt upp tillsammans och är en av mina bästa vänner. Så det var ofta olika danser eller Let’s Dance finaler och föreställningar som pågick när vi var i farten. Jag älskar även att få vara ute i naturen, gå lång promenader i skogen och bara lyssna till fåglarnas sång eller umgås med min familj.

Efter min student från Estet musik, flyttande jag som sagt till Aneby eller rättare sagt några kilometer utanför till Bibelskola Livskraft som ligger precis vid sjön Ralången med helt fantastisk utsikt. Det har varit många morgnar när solen gått upp som man bara förundrats över Guds skapelse. Där har jag gått med 40 andra fina människor och några till som går ett andra år. Där har vi tillsammans fått gråta, skratta, växa, utmanas och lära känna Gud tillsammans. Det har varit det mest fantastiska jag gjort och det jobbigaste jag gjort. Gud har verkligen fått visa mig sin kärlek och förvandlat mig på så många olika sätt.

Nu under veckorna 15-17 kommer jag vara på praktik hos er! Jag kommer vara med på allt från Konfan, Tonår, Fredagsklubben och scouterna, till läxhjälpen. Det ska bli så otrolig roligt att få vara hos er även om vi kanske inte kommer kunna träffas på riktigt. Men då är det ju underbart att vi kan ses över länk. Jag har hört så otroligt mycket gott om er från Lina och ni alla verkar helt fantastiska! Ska bli så otroligt härligt att få använda mig av det jag fått lära mig på bibelskolan och få utmanas och växa hos er! Hoppas ni har det bra, så ses vi framöver! Gud välsigne er!

/ Johanna Kristiansson

Välkommen Johanna till Opalkyrkan! Hoppas du ska trivas här!

Kategorier: Nyheter