Vad är Söndagsskola & Basement?

Söndagsskola och Basement är samlingar för barn där de får lära sig mer om Gud och om Bibeln och lära känna Gud. Vi samlas i kyrksalen och är med på början av Gudstjänsten. Barn och ledare i Söndagsskolan går sedan till barn- och ungdomsdelen för att ha sin samling.

Söndagsskolan är för barn mellan 4-13 år och vi brukar ha bibeldrama och samtala om Gud. Vi brukar även leka, pyssla och fika. Kom och häng med oss!

Basement är en samling för lite äldre barn i årskurs 4-7, håll utkik i programmet om vilka söndagar det är Basement!

Full 2
Full 1

Vanliga frågor och svar

När?
Söndagar kl 10:00

För alla barn ålder 4-13 år. Basement är för barn i årskurs 4-7.
Söndagsskolan startar i kyrksalen samtidigt som gudstjänsten drar igång. Efter en kort stund där fortsätter söndagsskolan med en egen samling i våra barn- och ungdomslokaler.
Agnes Johansson (Ungdomsledare) på agnes.johansson @ opalkyrkan.se